Alla inlägg den 6 november 2012

Av Kajsa - 6 november 2012 04:49

Ikväll har jag varit på föreläsning med Torkild Sköld på Ystad Saltsjöbad. Mycket rolig, intressant och givande för min egen del. Han kunde de där att föreläsa, så grymt duktig. Vi konstaterar att han har tränat, mycket.
Men hur ska JAG börja träna för att klara föreläsa? Jag behöver en utmaning, en bestämd tid till att börja med. Vad vill ni höra om jag skulle föreläsa?
Jag behöver en liten grupp till att börja med..

Tillbaka till vad jag har fått med mig av kvällens föreläsning.

Självförtroende är det vi GÖR.
Självkänsla är den DU är.

-visst gör man inte alltid de du vill?

Du får lov att vara märkvärdig, det finns bara en av dig. Alla är värdiga att märkas!
Din skäl behövs tränas, precis som kroppen. Kroppen är vi i dagens samhälle mycket medvetna om att den behövs tränas. Nu är det skälens tur :)

Tänk ut 3st bra saker om dig. Berätta de för någon. Svårt att prata om? Då behöver du träna din självkänsla.

Tycker du om att se dig på film eller höra dig själv på en inspelning? INTE?? Då behöver du träna din självkänsla. HALLÅ, tänk så ser och hör alla dig varje dag. Det är du!

Har du bra och dåliga dagar??
Stanna upp tänk efter, oftast är de samma saker som du utsätts för (ex. tåget är försenat), men du hanterar situationen på olika vis.
Bli mer MEDVETEN och stanna upp, allt handlar om hur du regerar. Utifrån det så får du antingen ett positivt eller negativt resultat. Ditt val hur resultatet blir.
Tänk på, när du säger och menar en sak så kan den andre personen få en helt annan bild framför sig och tolka på sitt sätt. Känner du igen dig?

Den klockrena ikväll va en bild på en toalett med pisouarer, ni vet hur äckligt där kan vara? Men på denna bilden så va där mycket fint, frächt och välstädat. Alltid. Varför?
Jo, för där stod en vas med gula fina blommor.
Visar man bara lite kärlek och omtanke så får man samma tillbaka. Ååå.

Det som berörde mig mest ikväll;
Precis innan pausen så berättar Torkild, att man ska skaffa en coach som kan hjälpa dig.
Vid frukt fatet när vi fikar kommer en härlig träningskund fram till mig; -Kajsa du är min coach. Direkt efter kommer en annan och ställer sig bredvid och säger; Kajsa du är mångas coach i Tomelilla. Ett STORT leende hamnade på mina läppar och det värmde i hjärtat.

Vi mår bra av att få bekräftelse, så är vi människor i naturen. Kvittar tyvärr hur vi får bekräftelse, genom slag, psykisk misshandel eller komplimanger, beröring. Det är du som ser till att det är på ett positivt sätt.

Vi människor är 100% självanställda, du är anställd av dig själv och hyr ut dina tjänster till andra (chef) som du får lön ifrån. Inte ska du väl hyra ut dina tjänster till någon som inte uppskattar och ser det du gör?

Nu är de en ny dag: testa. Älta allt positivt som finns runt om dig. Det du är bra på, de du är tacksam för, de du vill ha hjälp med. Positivt. Utvärdera när dagen är slut, vad har varit positivt.

Psst, våga be om hjälp!
Visst vill du hjälpa andra?
Inte från någon ber om hjälp kan vi hjälpa. Våga du fråga om hjälp du med, skäms inte! Då känner vi oss behövliga :))

Kram till er

Presentation


Massör, kostrådgivare och tränings instruktör. Driver sitt eget företag Go och Gla Träning & Massage. Älskar att röra på sig. Drömmer om att lära sig föreläsa om kost och träning. Nära till skratt och försöker få dig på positiva tankar och motivera dig..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards