Alla inlägg den 8 januari 2013

Av Kajsa - 8 januari 2013 07:17

Mitt första intryck när jag träffade Torkild Sköld igår va att han va spänd och svår att få kontakt med, jag tänkte inte mer på de mer än att jag kan ju inte ändra på den han är..
I pausen sa jag till mig skälv, Torkild är mycket duktig på att förmedla och lära ut men fortfarande stel och spänd, han hade jag inte orkat att ha i min närhet.
MEN sen när föreläsningen va slut, gav jag honom lite prylar ifrån Go och Gla så han ska komma ihåg oss :) och en kram, då kände jag hur svettig han va på ryggen, han har precis gjort sitt grymt bra arbete (när man gör ett bra arbete ska de vara lite ansträngande, eller?). hans spänningar hade släppt och han va mycket lättare och trevlig :)
Hade inte du haft okontrollerade närver i kropp när du skulle stått inför 200pers?
Fast Torkild föreläser så ofta så visar han att han är människa, han vågar visa de, han gömde inte sin känslor i början. Har du inte lyssnat på honom? Boka honom! Bästa föreläsaren!

Det är mycket att ta in på 2h och tiden gick FÖR fort. Choff, sen va kl 21:00.

Men de jag fick med mig denna gången:
Det handlar om att du vill, för att sen kunna göra :) men de du gör är inte den du ÄR! ex. Träning, du vill träna och börjar träna. Men är inte träningen en del av den du ÄR så slutar du rätt så snart med träningen. Och alla vet att av träning mår vi bra, först måste vi vilja, sen göra. men först se till att de är något du ÄR, en del av dig!
Annat förslag är: du vill och du gör en sak och någon klankar ner på det du gjorde, (här har jag och många andra svårt att skilja). Men det du GÖR är inte den du ÄR! Skilj på de! Du som person och skäl är alltid värd att märkas! Värdefull.
Vi människor behöver bli behöva och känna oss bekräftade! :)
Kan du göra mig en tjänst idag?
Be någon i din närhet om hjälp idag. Då har du gjort den personen/personerna en tjänst, de har blivit bekräftade :)
Och säg inte NEJ till dig själv men JA till andra!!
Säg tre bra saker om dig själv, skriv ner! :) JA, IDAG, NU. Går snabbt.
Har du nu gjort allt jag bad dig att göra?

Jag har redan nu börjat att bygga upp en längtan att kunna föreläsa själv :) någon dag når jag de drömmarna!
Torkild bad mig ringa honom så ska han hjälpa mig med knep :) spännande..

Presentation


Massör, kostrådgivare och tränings instruktör. Driver sitt eget företag Go och Gla Träning & Massage. Älskar att röra på sig. Drömmer om att lära sig föreläsa om kost och träning. Nära till skratt och försöker få dig på positiva tankar och motivera dig..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards