Alla inlägg den 26 januari 2013

Av Kajsa - 26 januari 2013 08:45

Jag började dagen med att baka ett smarrit och nyttigt bröd :)
Jag delar mer än gärna med mig till dig, allt för du ska äta för att må bra.
Jag hade två försökskaniner som testat och de gillade brödet skarpt. Ett skivat kokt ägg på, mums!

Sätt ugnen på 175grader

4dl linfrö
2msk psylliumfrö
2tsk bakpulver
1msk brödkryddor
4dl valnötter
2dl kokosmjölk
6ägg
2dl vatten

Mixa linfröna till ett mjöl, blanda sedan med valnötter, bakpulver, brödkryddor i en bunke.

Vispa ägg och kokosmjölk (gå bra med mjölk också) i en bunke.

Blanda ihopa allt. Tillsätt tillsist vattnet. Rör runt.

Klä 2Liters brödform med bakplåtspapper.
Häll över smeten, rör lite så att där inte är luftbubblor i botten.
In i ugnen i 80min.
Låt brödet svalna i en handduk.

Detta bröd kan du variera i oändlighet, vilka nötter du vill och vilka fröer du vill :)
passa på att göra en goo söndagsfrukost i morgon!

super gott bröd till en varm soppa!

Presentation


Massör, kostrådgivare och tränings instruktör. Driver sitt eget företag Go och Gla Träning & Massage. Älskar att röra på sig. Drömmer om att lära sig föreläsa om kost och träning. Nära till skratt och försöker få dig på positiva tankar och motivera dig..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards