Alla inlägg den 13 juli 2013

Av Kajsa - 13 juli 2013 08:25

Av Kajsa - 13 juli 2013 08:22

I torsdag va Thea Kärrman hos mig på Go och Gla och gjorde lymf denage. Ström behandling. På mina massage kunder :) samtidigt som hon lärde mig.. :) nästa gång hon kommer då ska jag få sätta på plattorna.
På bilden ser ni en man som har fått veta att kroppen inte har tillräckligt med dopamin (lugnade hormonet) i reserverna, så när han spänner musklerna så skakar han. Och han blir lätt trött.
Vilket beror på syrebrist i musklerna.
Med hjälp av denna behandlingen öppnar man upp och ger syre till musklerna. Han märkte markant skillnad på skakningarna, rörligheten och hans andning direkt efter behandlingen.

På tal om andningen så har jag lärt mig mycket där också :) och jag märkte riktig skillnad på powern i musklerna idag när jag sprang.
På första bilden sen ni maj i målgång i wallanderloppet i tisdags. Och de syns att jag har syrebrist.. På bilden nedan är dagens sköna morgon löp.
Jag testade idag när jag började känna i musklerna att de va trötta, att andas in (då ska magen gå ut, så lungorna fylls med syre) och när man andas ut ska magen åka in. Testa du med direkt, fast du sitter stilla :)
Orken och glädjen kom direkt tillbaka när syret nådde musklerna, jag kände de! Riktigt häftigt!!
Hoppas du lyckas få ordentligt med luft i lungorna! Annars kanske dax för lymf behandling 7/8??
Njut av dagen?

Presentation


Massör, kostrådgivare och tränings instruktör. Driver sitt eget företag Go och Gla Träning & Massage. Älskar att röra på sig. Drömmer om att lära sig föreläsa om kost och träning. Nära till skratt och försöker få dig på positiva tankar och motivera dig..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards